Organy POT i ich kompetencje
Na podstawie Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o Polskiej Organizacji Turystycznej:
Art. 5.
Organami Polskiej Organizacji Turystycznej są:
- Rada Polskiej Organizacji Turystycznej
- Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej
Art. 6.
- Rada Polskiej Organizacji Turystycznej wykonuje kompetencje stanowiące i opiniodawcze określone w ustawie.
- Do kompetencji Rady Polskiej Organizacji Turystycznej należy w szczególności:
- przyjmowanie przedstawionych przez Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej rocznych planów finansowych oraz przedstawianie ich właściwemu ministrowi;
- przyjmowanie rocznych i wieloletnich programów działania Polskiej Organizacji Turystycznej;
- zatwierdzanie rocznych sprawozdań z działalności Polskiej Organizacji Turystycznej;
- przyjmowanie rocznych sprawozdań finansowych Polskiej Organizacji Turystycznej;
- opiniowanie kandydatów na stanowisko Prezesa i wiceprezesów Polskiej Organizacji Turystycznej;
- określanie zasad wynagradzania pracowników Polskiej Organizacji Turystycznej i wymagań kwalifikacyjnych wobec tych pracowników;
- Rada Polskiej Organizacji Turystycznej jest uprawniona do przedstawiania opinii lub wniosków we wszystkich sprawach dotyczących działalności Polskiej Organizacji Turystycznej.
Art. 8.
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej kieruje Polską Organizacją Turystyczną i reprezentuje ją na zewnątrz.
Art. 11.
- Do obowiązków Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej należy realizowanie zadań Polskiej Organizacji Turystycznej określonych w art. 3, a w szczególności:
- opracowywanie projektu rocznego planu finansowego Polskiej Organizacji Turystycznej, a także występowanie z wnioskami do właściwego ministra w sprawie wysokości dotacji budżetowej na realizację tych zadań;
- opracowywanie projektów rocznych i wieloletnich programów działania Polskiej Organizacji Turystycznej;
- przedstawianie Radzie Polskiej Organizacji Turystycznej i właściwemu ministrowi rocznych sprawozdań z działalności Polskiej Organizacji Turystycznej;
- tworzenie jednostek organizacyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej, w tym jednostek wykonujących zadania za granicą, a zwłaszcza ośrodków informacji turystycznej.
- Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. Zadania i organizację Biura określa Statut, o którym mowa w art. 12
Rada Polskiej Organizacji Turystycznej – VII Kadencja
- Jacek Borzyszkowski, Wiceprezes Zarządu, Gminna Organizacja Turystyczna w Sianowie;
- Marek Ciechanowski, Przewodniczący Rady Krajowej, Izba Turystyki RP;
- Wiesław Czerniec, Prezes Zarządu, Polska Federacja Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne”;
- Patryk Demski;
- Katarzyna Gądek, Zastępca Dyrektora ds. Turystyki, Urząd Miasta Krakowa;
- Robert Jakubik, Dyrektor Departamentu Spraw Społecznych i Oświaty Rolniczej, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi;
- Magdalena Jasińska, Zastępca Dyrektora Departamentu Programów Ponadregionalnych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej;
- Andrzej Kindler, Wiceprezes, Polska Izba Turystyki;
- Artur Komorowski;
- Łukasz Lutostański, Dyrektor Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych;
- Małgorzata Mańka-Szulik, Prezydent Miasta Zabrze;
- Zbigniew Rasilewski, Zastępca Prezydenta Miasta Toruń;
- Tomasz Różniak, Skarbnik Zarządu, Stowarzyszenie „Wspólnota Polska”;
- Tomasz Salomon, Zastępca Dyrektora Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej, Ministerstwo Rozwoju;
- Urszula Ślązak, Dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego