Departament Planowania i Rozwoju Departament odpowiada m.in. za: 1) tworzenie, koordynacja wdrażania i monitorowanie dokumentu strategicznego POT, określającego kierunki promocji turystycznej Polski; 2) rekomendowanie komórkom organizacyjnym i ZOPOT zadań wynikających z przyjętego dokumentu strategicznego POT oraz bieżących analiz rynku; 3) tworzenie założeń merytorycznych i finansowych do działań marketingowych POT w kraju i za granicą; 4) opiniowanie nowych projektów pod kątem zgodności z dokumentem strategicznym i przyjętymi założeniami merytorycznymi i finansowymi; 5) tworzenie planów działania POT, przy udziale komórek organizacyjnych i ZOPOT; 6) monitorowanie realizacji planów działania POT oraz mierników POT; 7) opracowywanie sprawozdań okresowych z wykonania planów działania POT na podstawie sprawozdań komórek organizacyjnych i ZOPOT; 8) prowadzenie badań i analiz rynku turystycznego oraz ich upublicznianie; 9) analiza działań podejmowanych na rynkach przez Narodowe Organizacje Turystyczne 10) prowadzenie analiz skuteczności działań POT, prowadzonych z wykorzystaniem poszczególnych narzędzi i tworzenie rekomendacji do dalszych działań; 11) współpraca z Departamentem Wsparcia Rozwoju Turystyki w zakresie oceny produktów i marek turystycznych; 12) identyfikacja i współpraca z interesariuszami POT, w zakresie działania departamentu, 13) współpraca z uczelniami wyższymi, 14) reprezentowanie POT podczas spotkań roboczych i wydarzeń w kraju i za granicą, w zakresie działania departamentu; 15) planowanie i realizacja działań marketingowych we współpracy z organizacjami międzynarodowymi; 16) nadzór merytoryczny i monitorowanie działań ZOPOT; 17) opracowanie rocznych planów kontroli wewnętrznej ZOPOT i realizacja tej kontroli we współpracy z Departamentem Finansowo-Ekonomicznym; 18) współpraca w tworzeniu i wdrażaniu procedur związanych z funkcjonowaniem ZOPOT; 19) planowanie i realizacja działań marketingowych na rynkach nie objętych działalnością ZOPOT; 20) zawieranie i nadzorowanie realizacji umów na działania marketingowe na rynkach nie objętych działalnością ZOPOT; 21) współpraca z polskimi placówkami za granicą i organizacjami polonijnymi; 22) organizowanie i realizacja podróży studyjnych z rynków zagranicznych. Departament Marketingu i Komunikacji Departament odpowiada m.in. za: 1) realizacja i koordynacja kampanii tematycznych POT w kraju i za granicą; 2) organizowanie stoisk narodowych oraz innych stoisk informacyjnych na targach turystycznych w kraju i za granicą; 3) organizowanie i koordynowanie imprez promocyjnych, seminariów, warsztatów w kraju i za granicą; 4) reprezentowanie POT podczas spotkań roboczych i wydarzeń w kraju i za granicą, w obszarze działania departamentu; 5) zapewnienie i stosowanie spójnych wizualnie elementów identyfikacji POT w materiałach promocyjnych, w tym także realizowanych przez podmioty trzecie; 6) inicjowanie i realizacja materiałów promocyjnych na potrzeby POT, w tym mi.in: wydawnictw, filmów, spotów reklamowych, folderów. gadżetów promocyjnych; 7) kreowanie, przygotowanie i produkcja materiałów graficznych na wydarzenia, targi i konferencje; 8) przygotowywanie wizualizacji i infografik do prezentacji; 9) planowanie i nadzór nad dystrybucją materiałów promocyjnych na rynkach zagranicznych i krajowym; 10) zarządzanie serwisem banku zdjęć; 11) realizacja strategii POT w zakresie wykorzystywanych narzędzi; 12) analizy statystyczne portali i mediów społecznościowych POT; 13) zarządzanie i rozwój portali internetowych i mediów społecznościowych prowadzonych przez POT; 14) weryfikacja i redagowanie treści na portale internetowe POT oraz profile w mediach społecznościowych; 15) bieżąca współpraca z ZOPOT w zakresie przygotowania wersji rynkowo językowych Narodowego Portalu Turystycznego oraz profili w mediach społecznościowych; 16) monitoring rynku pod kątem dostępnych nowych technologii i rozwiązań funkcjonalnych narzędzi promocji; 17) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i rozwój systemów, serwisów, aplikacji POT; 18) zarządzanie Repozytorium Informacji Turystycznej (RIT) we współpracy z DWRT 19) prowadzenie działań na rzecz partnerstwa w zakresie zadań POT, w tym zawieranie, umów partnerskich wspierających działania marketingowe POT. |
Departament Wsparcia Rozwoju Turystyki Departament odpowiada m.in. za: 1) aktualizacja i weryfikacja bazy polskich produktów turystycznych, w tym Certyfikowanych Produktów Turystycznych; 2) monitorowanie rozwoju kluczowych produktów w regionach; 3) współpraca z regionami w zakresie promocji Certyfikowanych Produktów Turystycznych, Polskich Marek Turystycznych; 4) przygotowywanie wkładu merytorycznego do opracowywania i aktualizacji prezentacji produktowych o Polsce; 5) realizacja działań promocyjnych we współpracy z ROT, LOT, JST, w tym krajowych konkursów promocyjnych, np. na najlepszy produkt turystyczny, mistrzostw blogerów; 6) przygotowanie i udział w krajowych imprezach promocyjnych we współpracy z DMK; 7) udział merytoryczny w gremiach turystycznych i zespołach roboczych celem rozwoju, kształtowania i promocji produktów turystycznych; 8) reprezentowanie POT podczas spotkań roboczych i wydarzeń w kraju i za granicą, w zakresie działania departamentu 9) standaryzacja informacji turystycznej w Polsce organizowanie szkoleń z zakresu informacji turystycznej, organizacja Forum Informacji Turystycznej (FIT), certyfikacja centrów informacji turystycznej, organizacja konkursu na najlepsze centrum IT; 10) współpraca z DMK w zakresie aktualizacji krajowych baz danych w tym m.in. RIT; 11) prowadzenie działań związanych z funkcjonowaniem ogólnopolskiego systemu oznakowania drogowych tras turystycznych, opiniowanie wniosków w sprawie oznakowania drogowych tras i atrakcji turystycznych, wspieranie prac Kapituły ds. Drogowych Znaków Turystycznych, opracowanie merytoryczne programów szkoleń z zakresu oznakowań drogowych; 12) monitorowanie strategii, planów i bieżących działań promocyjnych regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych na potrzeby koordynacji działań z POT; 13) opiniowanie i przygotowywanie dokumentacji dotyczących przyznawania patronatów Prezesa oraz zarządzanie znakiem promocji Polski w obszarze turystyki zgodnie z ustawą o POT; 14) promocja Polski na rynku krajowym we współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi (ROT iLOT) branżą turystyczną, instytucjami samorządowymi i centralnymi oraz kluczowymi partnerami i grupami roboczymi; 15) współpraca z Departamentem Polskiego Bonu Turystycznego w realizacji zadań związanych z promocją Polskiego Bonu Turystycznego; 16) realizacja zadań z zakresu promocji Polski przez polskich sportowców lub kluby sportowe w sportach drużynowych. 17) bieżąca weryfikacja potencjalnych możliwości pozyskiwania środków finansowych z dostępnych źródeł, w szczególności w obszarze Funduszy Europejskich, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego; 18) opracowanie fiszek projektowych w zakresie potencjalnego instrumentu wsparcia dla POT we współpracy z DPR; 19) aktywny udział w pracach nad założeniami programowymi w obszarze turystyki z udziałem nadzorującego resortu; 20) formułowanie propozycji rozwiązań systemowych w pracach nad wytycznymi w poszczególnych okresach programowania; 21) przygotowywanie projektów do dofinansowania we współpracy z DPR. Departament Administracji Departament odpowiada m.in. za: 1) organizacja i obsługa wewnętrznych narad i posiedzeń zwotywanych przez kierownictwo POT; 2) obsługa sekretariatów POT w tym w szczególności: a) prowadzenie kalendarza spotkań Prezesa, Wiceprezesów i Dyrektora Zarządzającego, b) prowadzenie sekretariatu Biura Prezesa, c) rejestrowanie korespondencji przychodzącej i kierowanie do właściwych osób, rejestrowanie korespondencji wychodzącej, obsługa bieżącej korespondencji z interesariuszami POT; d) obsługa wewnętrznego obiegu dokumentów. 3) prowadzenie rejestru, publikowanie i przechowywanie zarządzeń Prezesa; 4) prowadzenie rejestru umów i zleceń zawieranych w POT; 5) obsługa administracyjna POT w tym wyposażanie stanowisk pracy w meble, materiały oraz sprzęt biurowy oraz prowadzenie procesu inwentaryzacji we współpracy z DFE; 6) zapewnienie i nadzór nad właściwym utrzymaniem czystości w pomieszczeniach; 7) utrzymanie w należytym stanie urządzeń technicznych w pomieszczeniach Biura POT; 8) realizacja zakupów na potrzeby POT oraz prowadzenie gospodarki materiałowej i magazynowej POT, zagospodarowywanie zbędnych lub zużytych składników majątkowych; 9) zapewnienie obsługi transportowej w POT; 10) organizacja i optymalizacja procesu spedycji; 11) realizowanie zadań z zakresu spraw obronnych, informacji niejawnych, ochrony przeciwpożarowej i zabezpieczenia majątku przed kradzieżą oraz zniszczeniem według uzasadnionej potrzeby; 12) prowadzenie archiwum zakładowego POT; 13) zarządzanie technologiczne intranetem i przygotowywanie innych programów zarządzania wewnętrznego; 14) administrowanie siecią internetową, serwerami POT oraz prowadzenie obsługi technicznej sprzętu komputerowego i elektronicznego będącego w posiadaniu POT, zarządzanie licencjami; 15) obsługa informatyczna POT; 16) organizacja i obsługa posiedzeń Rady POT; 17) obsługa delegacji krajowych i zagranicznych pracowników POT w zakresie zapewnienia transportu i ubezpieczenia; 18) zapewnienie obsługi prawnej POT; 19) przygotowywanie i monitorowanie wykonania rocznych planów zamówień publicznych; 20) organizacja i prowadzenie postępowań o udzielania zamówienia publicznego w ramach ustawy Prawo zamówień publicznych oraz postępowań wyłączonych ze stosowania ww. ustawy we współpracy z poszczególnymi departamentami, biurami i ZOPOT; 21) prowadzenie ewidencji wewnętrznej zamówień publicznych i dokumentów zakupu; 22) sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień; 23) udział w pracach komisji powołanych do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udziełenie zamówienia publicznego w charakterze sekretarza komisji; weryfikacja i archiwizacja wymaganej dokumentacji związanej z udzielaniem zamówień publicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi POT. 24) prowadzenie spraw związanych z obsługą opieki medycznej dla pracowników POT; 25) organizacja i obsługa opieki zdrowotnej pracowników w ramach medycyny pracy; 26) prowadzenie spraw związanych z obsługą dodatkowych ubezpieczeń oraz kart sportowych dla pracowników POT we współpracy z DFE; 27) sporządzanie sprawozdania o zakresie korzystania ze środowiska oraz wysokości należnych opłat dla Departamentu Opłat Środowiskowych Urzędu Marszałkowskiego. Departament Finansowo-Ekonomiczny Departament odpowiada m.in. za: 1) tworzenie i koordynacja funkcji kontrolingu finansowego w POT; 2) przygotowanie i aktualizacja wewnętrznych regulacji w zakresie kontrolingu finansowego w POT, budżetowania i zasad kontroli wykonania budżetu; 3) przygotowywanie i inicjowanie powstawania analiz i raportów finansowych; 4) organizowanie i prowadzenie procesu corocznego budżetowania i wieloletniego planowania finansowego; 5) współtworzenie i ocena pod względem finansowym planu działalności POT, w tym kosztów operacyjnych ZOPOT; 6) przygotowanie sprawozdawczości okresowej i analiza odchyleń od planu finansowego; 7) dokonywanie w ciągu roku zmian i przesunięć w budżetach departamentów i biur zgodnie z zapisami regułacji wewnętrznych w POT; 8) rekomendowanie działań korygujących związanych z odchyleniami planu; 9) analiza finansowa prowadzonych i wnioskowanych przez jednostki organizacyjne projektów i przedsięwzięć związanych z działalnością POT; 10) analiza finansowa wydatków w POT; 11) udział w projektach wewnętrznych POT od strony finansowej; 12) współpraca z kontrolerami zewnętrznymi; 13) przygotowywanie sprawozdań bieżących i okresowych w zakresie określonym przez Prezesa oraz w zakresie inicjowanym przez departament; 14) tworzenie i aktualizacja Polityki Rachunkowości POT; 15) prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz zabezpieczenie dokumentów księgowych; 16) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań finansowych i analiz ekonomicznych z zakresu działalności POT; 17) prowadzenie księgowości dla POT i ZOPOT kontrola obiegu i archiwizacja dokumentacji finansowo-księgowej, kontrola dokumentów pod względem formalno-rachunkowym, w tym zgodności z procedurami wewnętrznymi POT, ; 18) realizacja płatności; 19) windykacja należności; 20) sporządzanie bilansów jednostkowych ZOPOT oraz zbiorczego sprawozdania bilansowego POT; 21) realizowanie wszelkich operacji finansowych oraz prowadzenie gospodarki funduszami tworzonymi w POT; 22) nadzór nad procesem inwentaryzacji; 23) obsługa konta bankowego oraz kasy; 24) eksploatacja i rozwój systemu finansowo-księgowego, w tym zapewnienie zgodności systemu informatycznego z wymogami stawianymi ewidencji komputerowej przez obowiązującą ustawę o rachunkowości; 25) prowadzenie księgowości dla wszelkich projektów finansowanych i współfinansowanych ze środków unijnych; 26) naliczanie wypłat wynagrodzeń pracownikom zatrudnionym w oparciu o umowę o pracę oraz zleceniobiorców, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; 27) prowadzenie dokumentacji płacowej; 28) przygotowywanie, naliczanie i odprowadzanie wszelkich obowiązujących w POT podatków i innych obciążeń; 29) monitorowanie wykonania planu wynagrodzeń pracowników POT oraz planu składek płaconych przez pracodawcę; 30) prowadzenie rozliczeń z pracownikami POT; 31) współpraca z samodzielnym stanowiskiem do spraw kadr i szkoleń w zakresie obsługi PPK 32) współpraca z DPR, przekazywanie danych finansowych w ramach posiadanych informacji o wysokości wydatków zrealizowanych w ZOPOT, niezbędnych do opracowania sprawozdań okresowych z wykonania planów; 33) rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników POT; 34) sporządzanie sprawozdań do GUS z zakresu zadań departamentu; Biuro Spotkań i Wydarzeń Biuro odpowiada m.in. za: 1) budowanie koncepcji i realizacja działań promujących Polskę jako miejsce atrakcyjne dla organizacji kongresów, konferencji, podróży motywacyjnych i wydarzeń; 2) współpraca z instytucjami i organizacjami zaangażowanymi w promocję Polski w segmencie przemysłu spotkań tj. instytucjami rządowymi, samorządem terytorialnym, branżą turystyczną i środowiskami naukowymi; 3) prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych i szkoleniowo-doradczych w kraju i za granicą (organizacja wizyt studyjnych, site-inspection i prezentacji na międzynarodowych targach przemysłu spotkań); 4) monitorowanie rynku w zakresie trendów oraz możliwości pozyskania wydarzeń oraz wspieranie procesu pozyskiwania zleceniodawców organizowania w Polsce konferencji, kongresów oraz imprez motywacyjnych i wydarzeń; 5) prowadzenie Programu Ambasadorów i Mecenasów Kongresów Polskich, Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Polskiej Organizacji Turystycznej - Poland Convention Bureau, Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Podróży Motywacyjnych - Polskiej Organizacji Turystycznej - Poland Convention Bureau oraz Programu Rekomendacji Miejskich i Regionalnych Convention Bureau; 6) współpraca z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań w celu umocnienia Polski jako lidera Europy Centralnej; 7) reprezentowanie POT podczas spotkań roboczych i wydarzeń w kraju i za granicą, w zakresie działania PCB;; 8) opracowanie merytoryczne wydawnictw z zakresu przemysłu spotkań; 9) aktualizacja informacji i promocja na portalach internetowych POT oraz w mediach społecznościowych w zakresie działania Biura; 10) inicjowanie tworzenia nowych struktur w obszarze obejmującym przemysł spotkań; Biuro Rzecznika ds. kontaktów z mediami Biuro odpowiada m.in. za: 1) budowanie pozytywnych relacji z mediami, branżą i interesariuszami POT reprezentowanie POT na imprezach branżowych; 2) realizacja polityki informacyjnej POT pod nadzorem Prezesa; 3) przygotowywanie i opracowywanie informacji dla Prezesa; 4) koordynowanie kontaktów Prezesa z mediami; 5) koordynacja wystąpień przedstawicieli POT w mediach; 6) weryfikacja i redagowanie materiałów medialnych otrzymanych od wykonawców zewnętrznych; 7) organizacja i przygotowywanie konferencji i briefingów prasowych na potrzeby POT; 8) monitoring mediów; 9) przygotowanie założeń i prowadzenie komunikacji wewnętrznej, w tym m.in. Prezesa POT z pracownikami; 10) standaryzacja pism i dokumentów POT we współpracy z DMK; 11) zapewnienie realizacji w POT ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Samodzielne stanowisko ds. kadr i szkoleń Zakres działania samodzielnego stanowiska ds. kadr i szkoleń podległego bezpośrednio Prezesowi: 1) tworzenie i modyfikowanie procedur rekrutacyjnych oraz prowadzenie naboru na wolne stanowiska pracy; 2) nadzór nad procesem tworzenia opisów stanowisk pracy; 3) prowadzenie indywidualnej obsługi kadrowej pracowników zatrudnionych w centrali i w oddziale zamiejscowym POT oraz dyrektorów ZOPOT w zakresie wynikającym z obowiązków pracodawcy; 4) realizacja procesu udzielania i odwoływania pełnomocnictw oraz prowadzenie rejestru pełnomocnictw; 5) tworzenie procedur i administrowanie procesem ocen pracowniczych; 6) prowadzenie spraw związanych z planowaniem rozwoju zawodowego i ścieżki kariery osób zatrudnionych w POT; 7) opracowywanie i wdrażanie planów szkoleniowo rozwojowych oraz organizacja szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych; 8) inicjowanie i koordynowanie programów stażowych i praktyk w POT; 9) współpraca z Komisją Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych; 10) prowadzenie ewidencji czasu pracy; 11) przygotowanie zaświadczeń kadrowych i informacji dla pracowników; 12) sporządzanie dokumentów do celów emerytalno rentowych; 13) wystawianie skierowań na badania lekarskie z zakresu medycyny pracy; 14) prowadzenie spraw związanych z obsługą PPK we współpracy z DFE; 15) współpraca z kontrolami Państwowej Inspekcji Pracy; 16) prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi i resortowymi; 17) sporządzanie sprawozdań do PFRON i GUS z zakresu zadań na stanowisku we współpracy z DFE. Samodzielne stanowisko ds. BHP Zakres działania: 1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy; 2) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń; 3) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy; 4) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą; 5) organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienie właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników; 6) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy; 7) doradztwo w zakresie przepisów oraz. zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Samodzielne stanowisko - Inspektor Ochrony Danych Osobowych Zakres działania: 1) pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych w organizacji (Centrala w Warszawie, ZOPOT, terenowa jednostka organizacyjna oddział zamiejscowy); 2) identyfikowanie, analizowanie i ocenianie procesów przetwarzania danych osobowych; 3) monitorowanie, inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w zakresie ciągłego doskonalenia ochrony danych osobowych (polityki, procedury, standardy); 4) tworzenie, prowadzenie oraz aktualizacja wymaganej dokumentacji, rejestrów i raportów; 5) przeprowadzanie niezbędnych czynności audytowych w celu oceny zgodności przetwarzania danych z obowiązującymi przepisami oraz wewnętrznymi dokumentami; 6) przygotowywanie oraz konsultowanie: treści umów powierzenia, zapisów dotyczących ochrony danych i bezpieczeństwa w innych dokumentach, klauzul, treści zgód etc.; 7) udział w procesie zarządzania ryzykiem i wdrażaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa; 8) prowadzenie szkoleń oraz budowanie świadomości pracowników w zakresie przepisów związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych; 9) zarządzanie procesem zgłaszania naruszeń ochrony danych oraz realizacji praw podmiotów danych; 10) sporządzanie odpowiedzi na pisma, wnioski czy zapytania ze strony urzędów, mediów, podmiotów danych etc.; 11) kontakt i współpraca ze współadministratorami danych osobowych; 12) współpraca z organem nadzorczym oraz innymi zaangażowanymi instytucjami. Samodzielne stanowisko ds. audytu wewnętrznego Zakres działania: 1) identyfikacja i ocena ryzyka realizacji dziatan POT; 2) opracowywanie rocznych planów audytów POT; 3) prowadzenie audytów i kontroli we wszystkich obszarach funkcjonowania POT; 4) ocena zgodności prowadzonej przez POT działalności z przepisami prawa i obowiązującymi procedurami wewnętrznymi; 5) przegląd ustanowionych mechanizmów kontroli wewnętrznej oraz wiarygodności i rzetelności informacji operacyjnych, zarządczych i finansowych; 6) ocena efektywności i gospodarności wykorzystania zasobów; 7) monitorowanie obiegu informacji i dokumentacji w POT; 8) realizacja zadań zleconych i czynności doradczych; 9) ocena systemu kontroli zarządczej; 10) monitorowanie zaleceń pokontrolnych; 11) współpraca z Komitetem Audytu w jednostce nadzorującej; 12) przedkładanie Prezesowi i Komitetowi Audytu w jednostce nadzorującej rocznego sprawozdania z działalności audytu wewnętrznego w POT. Departament Polskiego Bonu Turystycznego Departament odpowiada m.in. za: 1) ustalanie w drodze decyzji administracyjnej prawa do świadczenia w formie bonu oraz prawa do dodatkowego świadczenia w formie bonu, a także odmowa przyznania, uchylanie lub zmiana prawa do tych świadczeń; 2) wnioskowanie do ministra właściwego ds. zabezpieczenia społecznego o weryfikację legitymowania się przez dziecko oświadczeniem, o którym mowa w art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 15 lipca 2020 r. o Polskim Bonie Turystycznym (zwanej dalej: „ustawą o PBT"); 3) rozstrzyganie w sprawie nienależnie pobranego świadczenia w formie bonu oraz prawa do dodatkowego świadczenia w formie bonu oraz wydawanie decyzji administracyjnej w tym zakresie; 4) odzyskiwanie należności z wydanych decyzji i ich ewidencja; 5) udostępnianie listy przedsiębiorców turystycznych oraz organizacji pożytku publicznego, którzy będą mieli prawo do przyjmowania płatności dokonywanych za pomocą Polskiego Bonu Turystycznego; 6) wykonywanie czynności sprawdzających mających na celu weryfikację zgodności stanu faktycznego z danymi podanymi podczas procesu rejestracji przez przedsiębiorców turystycznych i organizacje pożytku publicznego oraz wydawanie decyzji administracyjnej w przypadku stwierdzonej niezgodności, w zakresie wynikającym z ustawy o PBT; 7) informowanie ZUS o dokonaniu zwrotu środków w przypadku niezrealizowania usługi przez przedsiębiorcę turystycznego lub organizację pożytku publicznego w przypadkach określonych ustawą o PBT w celu ponownej aktywacji Polskiego Bonu Turystycznego przez ZUS; 8) realizacja zadań związanych z promocją Polskiego Bonu Turystycznego; 9) realizacja innych zadań, nałożonych na POT w drodze ustawy o PBT oraz umowy zawartej z właściwym ministrem na podstawie art. 36 tej ustawy; 10) ogół zadań związanych z organizacją i funkcjonowaniem DPBT, w szczególności: a) udział w tworzeniu rocznych planów POT w zakresie działania DPBT, b) opracowywanie sprawozdań okresowych z wykonania planów działania POT z zakresu działania DPBT, c) udzielanie zamówień publicznych w zakresie działania DPBT, d) zapewnienie potrzeb lokalowych na cele związane z działaniem DPBT, e) zapewnienie zaopatrzenia materiałowo-technicznego DPBT, w tym sprzętu komputerowego i elektronicznego, f) prowadzenie gospodarki transportowej w zakresie działania DPBT, g) prowadzenie rejestru umów zawieranych w zakresie działania DPBT, h) przekazywanie zgromadzonej dokumentacji do archiwum POT zgodnie z instrukcją kancelaryjna; 11) zadania związane z obsługą finansową DPBT, w tym współpraca z DFE, w szczególności: a) wykonywanie umów zawartych w zakresie działania DPBT, b) ewidencja i opisywanie dokumentów księgowych z zakresu działania DPBT i ich przekazywanie do Departamentu Finansowo-Ekonomicznego, c) wykonanie planu finansowego w zakresie działania DPBT, d) udział w planowaniu środków przeznaczonych na realizację zadań DPBT; 12) zadania związane z realizacją ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej w zakresie działania DPBT; 2. Szczegółowy sposób działania DPBT oraz zasady współpracy pomiędzy DPBT a pozostałymi komórkami organizacyjnymi określa regulamin funkcjonowania DPBT. |