Departament Strategii i Rozwoju
Departament odpowiada m.in. za:
- tworzenie i koordynacja wdrażania strategii marketingowej;
- nadzór nad realizacją strategii i planów działania;
- opiniowanie nowych projektów promocyjnych;
- tworzenie rocznych i wieloletnich planów działania;
- opracowywanie sprawozdań okresowych;
- monitorowanie realizacji mierników;
- prowadzenie badań w ramach działalności;
- prowadzenie analiz rynku turystycznego oraz ich upublicznianie;
- stymulowanie i rozwój polskich produktów turystycznych;
- wdrożenie systemu oceny produktów i marek turystycznych;
Departament Administracji i Finansów
W skład departamentu wchodzą: Dział Administracji i Zamówień Publicznych, Dział Kadr i Szkoleń, Dział Planowania i Kontrolingu Finansowego, Dział Księgowości.
Departament odpowiada m.in. za:
- organizacja i obsługa wewnętrznych narad i posiedzeń;
- obsługa sekretariatów;
- prowadzenie rejestru umów i zleceń;
- obsługa administracyjna;
- zapewnienie obsługi transportowej;
- prowadzenie archiwum zakładowego;
- koordynację procesu udzielania zamówień publicznych;
- prowadzenie procesu rekrutacji;
- organizacja szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych;
- tworzenie i koordynacja wdrożenia funkcji kontrolingu finansowego;
- przygotowywanie i inicjowanie powstawania analiz i raportów finansowych;
- organizowanie i prowadzenie procesu corocznego budżetowania i wieloletniego planowania finansowego;
- prowadzenie księgowości dla POT i ZOPOT;
- nadzór nad procesem inwentaryzacji;
- prowadzenie rozliczeń z pracownikami POT i z ZUS.
Departament Marketingu
W skład departamentu wchodzą: Dział Rynków Zagranicznych, Dział Rynku Krajowego, Dział Technologii Informatycznych, Dział Komunikacji Korporacyjnej.
Departament odpowiada m.in. za:
- tworzenie planów marketingowych dla rynku krajowego i rynków zagranicznych;
- monitorowanie budżetu działań marketingowych;
- planowanie, realizacja i koordynacja kampanii i działań promocyjnych;
- nadzór i monitorowanie działań ZOPOT;
- współpraca z polskimi placówkami za granicą i organizacjami polonijnymi;
- organizowanie i koordynowanie realizacji podróży studyjnych i prasowych;
- organizowanie stoisk narodowych oraz innych stoisk informacyjnych na targach turystycznych w kraju i za granicą;
- realizacja strategii POT w zakresie komunikacji internetowej;
- zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i rozwój systemów, serwisów, aplikacji;
- zarządzanie Repozytorium Informacji Turystycznej (RIT)
- zapewnienie funkcjonowania elektronicznych systemów informacji turystycznej;
- współpraca z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi (ROT i LOT), branżą turystyczną, instytucjami samorządowymi i centralnymi;
- aktualizacja i weryfikacja bazy Certyfikowanych Produktów Turystycznych;
- aktualizacja i weryfikacja bazy Polskich Marek Turystycznych;
- promocja Certyfikowanych Produktów Turystycznych, Polskich Marek Turystycznych, konsorcjów produktowych;
- standaryzacja informacji turystycznej w Polsce;
- prowadzenie działań związanych z funkcjonowaniem ogólnopolskiego systemu oznakowania drogowych tras turystycznych;
- przyznawanie patronatów Prezesa oraz zarządzanie znakiem promocji Polski;
- opracowanie i realizacja strategii komunikacji POT;
- budowanie pozytywnych relacji z mediami, branżą i interesariuszami;
- zapewnienie dostępu do informacji publicznej;
- zabezpieczenie informatyczne POT;
- organizacja i obsługa posiedzeń Rady POT;
- koordynacja działań istniejącego Poland Convention Bureau do czasu utworzenia Departamentu Wydarzeń;
Departament Polskiego Bonu Turystycznego
W skład departamentu wchodzą: Dział Weryfikacji, Dział Administracyjno-Organizacyjny, Dział Promocji.
Departament odpowiada m.in. za:
- ustalanie prawa do bonu;
- rozstrzyganie w sprawie nienależnie pobranego bonu;
- odzyskiwanie należności z wydanych decyzji i ich ewidencja;
- udostępnianie listy przedsiębiorców turystycznych oraz organizacji pożytku publicznego, którzy będą mieli prawo do przyjmowania płatności dokonywanych za pomocą bonu;
- weryfikacja zgodności stanu faktycznego z danymi podanymi podczas procesu rejestracji przez przedsiębiorców turystycznych i organizacje pożytku publicznego
- informowanie ZUS o dokonaniu zwrotu środków w przypadku niezrealizowania usługi;
- realizacja zadań związanych z promocją bonu;
- ogół zadań związanych z organizacją i funkcjonowaniem;
- zadania związane z obsługą finansową bonu;
Departament Wydarzeń
Departament odpowiada m.in. za:
- realizacja działań promocyjnych na rzecz przemysłu spotkań i wydarzeń w kraju i za granicą;
- budowanie i realizacja koncepcji promocji Polski, jako miejsca atrakcyjnego dla organizacji kongresów, konferencji, podróży motywacyjnych i wydarzeń;
- współpraca z instytucjami i organizacjami w segmencie przemysłu spotkań;
- prowadzenie działań informacyjno-szkoleniowych i doradczych;
- pozyskiwanie zleceniodawców organizowania w Polsce konferencji, kongresów oraz imprez motywacyjnych i wydarzeń;
- prowadzenie Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
- opracowanie merytoryczne wydawnictw PCB POT;
- tworzenie nowych struktur w obszarze obejmującym przemysł spotkań;
Departament Funduszy
Departament odpowiada m.in. za:
- tworzenie i aktualizacja procedur administracyjnych;
- opracowywanie planów audytów i kontroli wewnętrznych;
- tworzenie koncepcji, budżetów i harmonogramów nowych projektów finansowanych z funduszy strukturalnych UE;
- nadzór nad realizacją zadań finansowanych ze środków unijnych i przestrzeganiem procedur z tym związanych;
- sporządzanie raportów, wniosków o płatność oraz sprawozdań merytorycznych i finansowych;
- współpraca z instytucją nadzorującą w zakresie pozyskiwania środków i administrowania środkami z funduszy strukturalnych UE;
- nadzór nad realizacją projektów dofinansowanych ze środków UE;
- zarządzanie projektami;
- dokonywanie oceny stopnia realizacji projektów;
- monitorowanie zmian wytycznych i innych regulacji prawa europejskiego i krajowego;
- aktywne pozyskiwanie środków na realizację projektów;
- pełnienie funkcji punktu konsultacyjnego dla branży turystycznej;